Ceapa are numeroase beneficii pentru organismul nostru. Iată de ce ar trebui să o consumăm mai des!

ceapa

Această legumă este o sursă bogată de fier (previne anemia), fibre, potasiu, vitaminele A (protejează pielea şi mucoasele), B (ajută la creşterea metabolismului, îmbunătăţirea sistemului imunitar și a celui nervos şi menţinerii sănătăţii pielii şi muşchilor) şi vitamina C (creşte rezistenţa sistemului imunitar).

În plus, ceapa are proprietăţi antibiotice, antiinflamatoare (de efect pentru gută şi artrită), antiseptice (luptă împotriva bacteriilor, inclusiv E. Coli şi Salmonella, infecţii la nivelul tractului urinar), antimicrobiene şi carminative (de efect pentru constipaţie şi balonări).

Ne păzește de cancer

Este bine de știut și faptul că, acestă legumă poate să acumuleze seleniu din sol, o substanță protectoare impotriva aparitiei cancerului. Un studiu realizat de cercetătorii italieni a demonstrat că mâncatul cepei reduce mult riscul de apariție a mai multor tipuri de cancer.

Aici amintim câteva dintre ele: bucal, esofagian, colo-rectal, laringian, de sân, ovarian, de prostată, renal. În plus, consumul de ceapă zilnic (crudă) reduce cu cel puțin putin 50% riscul de apariție a cancerului de stomac și a celui de sân.

Protejează vasele de sânge

Pe de altă parte, ceapa conține sulfura de alil, un compus care conţine sulf cunoscut pentru calităţile lui ce protejează vasele de sânge împotriva problemelor cauzate de colesterol.

Cercetătorii cred că aceşti compuşi sulfuroşi din ceapă, împreună cu quercetina pot fi responsabili pentru o mai bună densitate osoasă. Într-un studiu realizat în 2009, oamenii de ştiinţă au constatat că femeile care consumă ceapă zilnic aveau o densitate osoasă mai bună comparativ cu cele care nu aveau acest obicei. Mai mult, femeile în vârstă care consumau multă ceapă aveau cu 20% mai puţine şanse de a suferi de fractură de şold.

O digestie fără probleme

Aceste legume ajută digestia prin intermediul unui carbohidrat special numit fructooligozaharid. Acesta serveşte ca aliment pentru bacteriile bune prezente în tractul intestinal şi combate bacteriile rele. Pe de altă parte, fructooligozaharidul îmbunătăţeşte funcţiile digestive prin acţionarea la nivelul tranzitului intestinal.

Sursa:http://www.clicksanatate.ro